Sunday 28 October 2012

Baba Olmak - Barış Pirhasan



















Baba olmanın yollarını arıyorum
Bir ara nerdeyse...
Olmadı ama, otuz yıl geçiverdi
Geçiverdi çocuklar yanımdan
Biyolojik baba, saçları dökülen eti gevşeyen
Kırık derin bir çizgi eklenen alnına
Alt bezleri, süt ve ezilmiş sebze
Rendelenmiş elma
Ninniler gibi hüzünlü
Baba
Herşeyi yapmış olmak neye yarar
Ne demek yani ben de ateşlenmiştim onunla
Öksürük şurubu, fitil, sanrılar
Büyütülmüş bir rüya
Gibi büyüdü gitti çocuklar
Ben baba
Baba olamadan
Kırmadan elime tutuşturulmuş kalemi
Bir mecaz cinayetin bile sahibi olamadan
Zaman geçti

Baba olmanın yollarını arıyorum
Bir kadın gerekir mi illa
Ya da mümkün mü bir kadın
Evde dolaşıp kafanın tüm çekmecelerini karıştırırken
Kafanı toplayıp baba olmak
Yarını ve parlak güneşi düşünerek girmek yatağa
Bir ailenin mimarı
Silahlı kuvvet komşular için
Ve onlara karşı
Sandıklarda banka cüzdanlarında korumak
Sıcak
Rutubetli yuvayı
Anne olmak varken
Kandırıp sonsuza kadar sana güvenmiş bir kadını
Çocukları kandırıp
Arkadaş olmak

Baba olmanın yollarını arıyorum
Israrla anneler günümü kutluyorlar
Kimi ciddi kimi alaylı
Ama hepsi emin
Kemik testlerimin hepsi haklı çıkartacak onları
Büyüttüğüm çocuk şeffaf
Ispatı olmayan bu çocuk
Akıl almaz oyunlar oynuyor babacığına
Uzun saçları, otuz iki dişi ve güçlü omuzlarıyla hazır babasından doğmaya
Saklıyorum onu
Ayışığına saklıyorum
Yeraltı sularına saklıyorum
Korku filmlerine saklıyorum
Otel odalarında saklıyorum
Kıyamet haberlerinin satıraralarına
Ters dönmüş güneşin siyah ışınlarına
Herkesin ortasındaki ıssızlıkta
Kaybolan türler gibi
Baba oğul
İmkansız bu dar sokakta
Son oyunlarımızı oynuyoruz