Wednesday 5 December 2012

Orson Welles'in son filmi. "The Spirit of Charles Lindbergh"



Bu kısa film, Orson Welles'in ölmeden önce çekilen son görüntülerinden biri. Hayatta tamamladığı son film.

Sözlerini kendimce çevirdim, altyazı yapamadığım için:


"Ağlama canım, lütfen.

Sayıları çok az ama bu dünyaya, geniş ufuklara odaklanmış olarak gelen adamlar var. En uzak ufkun ötesine onlar hiç zorlanmadan bakabilir, henüz keşfedilmemiş o ülkeyi onlar görebilir: Biz buna gelecek diyoruz.

İşte bu sözler öylesi bir adamdan. Ben de yine öyle bir adama adamak istiyorum:
Senin için Bill.

Charles Lindbergh'in büyük “Spirit”i tarihe geçmek üzere uçuyor. Bunlar da o sırada yazdığı satırlar:

“Bir saat içinde ineceğim. Tuhaf ama hiç acelem yok. Hiç uykum yok. Vücudumda bir ağrı da yok. Gece serin ve güvenli. Kokpitte sessizce oturmak ve şu biten uçuşun tadını çıkarmak istiyorum. Sanki nadir bir çiçeğin peşinde, bir dağa tırmanış mücadelesinden sonra, tam bulup elimi uzatacakken anlamışım gibi: Asıl mutluluk ve tatmin onu bulmaktadır, koparıp elde etmekte değil. Koparmak ve yok etmek aynı şey. Nerdeyse, Paris birkaç saat daha uzakta olsun istiyorum. İnmeye yazık. Gece bu kadar berrakken... Depomda böyle çok yakıt varken...”

Senin için Bill."


http://en.wikipedia.org/wiki/The_Spirit_of_Charles_Lindbergh