Tuesday 15 June 2021

Öyle Bir Kadın - Her Kind by Anne Sexton

Öyle Bir Kadın 
Anne Sexton 

Dışarı vurdum kendimi, cinli bir cadı 
Kara göklere musallat, geceleri daha cesur, 
Fesat hayallerle attım bir tur 
sıradan evler üzerinde, ışıktan ışığa:
Yapayalnız, on iki parmaklı, kafadan. 
Böyle bir kadın sayılmaz tam kadından 
Ben öyle bir kadındım. 

Ormanda buldum ılık mağaralar 
Tavalarla doldurdum, raflar, biblolar, 
dolaplar, ipekler, sayısız eşya; 
yemek yaptım kurda kuşa 
Topladım ortalığı ettim dırdır, 
Böyle bir kadın hep yanlış anlaşılır 
Ben öyle bir kadındım. 

 Beni sen taşımıştın, arabacı, 
Çıplak kollarımı salladım köylerden geçerken 
Son aydınlık yolları keşfettim, hayatta kalan, 
Alevleriniz hala yakarken kalçalarımı 
Kaburgalarım çarklarda çatırdarken 
Böyle bir kadın utanmaz ölmekten 
Ben öyle bir kadındım. 


Anne Sexton'un "Her Kind" şiirinden çeviren: ÜÜ.